Blue river, 9 juli 2013 - Reisverslag uit Blue River, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu Blue river, 9 juli 2013 - Reisverslag uit Blue River, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu

Blue river, 9 juli 2013

Door: Jacky

09 Juli 2013 | Canada, Blue River

Vanochtend nog een beetje wildlife bekeken op de camping (Whistlers campground). Hier lopen de herten (plaatselijk bekend als "Elks" zo tussen de campers door. Vanochtend een hele groep vlak bij onze campers inclusief een paar maanden oude jongen (inclusief bambi-spikkels op de rug).

Jan en Mellissa vertrekken vanochtend eerder dan Jacky en Patricia, want vandaag splitsen onze wegen tijdelijk. J en M doen de lange planning vandaag inclusief een wandeling van ongeveer 8 kilometer, terwijl J en P doorrijden en slechts een aantal stoppunten onderweg bezoeken. Stoppunten bij voornamelijk een aantal watervallen. Zeker de moeite van een bezoek waard en je hoeft er niet urenlang naartoe te lopen. Tussendoor nog even de hoogste berg van Canada (Mount Robson, meer dan 3900 meter hoog) bekeken. Helaas een deel in de wolken verborgen, maar je kunt niet alles hebben.

Er was een goede reden om het programma wat in te korten vandaag, want voor het eerst deze vakantie komen we op een camping terecht waar we kunnen wassen. Dat is na ongeveer anderhalve week wel eens nodig. We beginnen een beetje door de schone kleren heen te geraken en zeg nou zelf: na 3x je onderbroek te hebben omgedraaid ga je hem zelf ook wel een beetje ruiken, nietwaar? ;)

Op het moment dat dit verslag geschreven wordt in de camper van J en M wordt het zicht steeds minder. Er worden namelijk een aantal kledingstukken overdwars in de camper opgehangen, die niet in de droger mochten. Ja, dat lees je goed, we kunnen hier behalve over een wasmachine ook over een droger beschikken. Wat een luxe na een weekje zonder contact met de buitenwereld. Voor de mensen die niet van moderne apparatuur en faciliteiten zoals gsm's, laptops, I-pads en internet houden: kom naar de Canadese Rocky's: je zit er compleet afgesneden van de buitenwereld!

Vanavond regent het af en toe een beetje, dus na 2 dagen buiten eten (al dan niet met paraplu) is het vanavond in de camper te doen. Weer een lekker hollands potje klaargemaakt, dat gaat prima met 2x2 pitten.

Verder hebben we een rustig avondje om verslagen te schrijven en de tourpoule te bekijken. Kortom: we zijn weer even online in dit deel van Canada. Het deel dat de provincie British Columbia heet, want we zijn vanmiddag de provincie- en tijdgrens gepasseerd. Ja lieve mensen in Nederland, inmiddels zit er 9 uur tijdsverschil tussen jullie en ons!

Morgen gaan we hopelijk nog wat meer beren bekijken. Dan gaan we 's ochtends namelijk op een heuse berensafari. Hopelijk krijgen we dan Grizzly's te zien, want die ontbreken tot nu toe op onze inmiddels beroemde:

WILDLIFE COUNT: een hele groep herten, marmotten, een pika en een notenkraker (voor de grapjassen onder jullie: dat is een vogelsoort!)

• 10 Juli 2013 - 10:44

J&G+4:

Volgens mij vermaken jullie je prima :-))) Echt super. En heel leuk om jullie verhalen te lezen! Heel erg benieuwd naar de foto's. En die rust zonder al die apparaten? Helemaal top!!! Groetjes aan jullie allemaal. Liefs van ons (Jack en Geertje dus)