Vancouver 23 juli 2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu Vancouver 23 juli 2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu

Vancouver 23 juli 2013

Door: Jacky

24 Juli 2013 | Canada, Vancouver

De dag is aangebroken aaarop we na drie weken weer afscheid moeten nemen van onze mobiele woningen alias campers. Dat betekent nog een hele onderneming, want het verhuurbedrijf is aan de andere kant van Vancouver gevestigd.

Nu heeft Mellissa een goed idee bedacht. Ongeveer halverwege de camping en Cruise Canada ligt ons hotel. Daar droppen we onze koffers na een intensieve rit met camper door het erg drukke stadscentrum. We zijn bij het verhuurbedrijf aan het begin van de middag dan ook een vreemde eend in de bijt als we zonder noemenswaardige bagage om de dichtstbijzijnde bushalte vragen ipv om een taxi.

De bus en andere vormen van openbaar vervoer (zweeftrein, waterbus, metro) brengen ons deze dagen het centrum in en ook weer uit en dat alles voor nog geen 10 dollar per persoon per dag dankzij onze dagpassen. Vanmiddag bezoeken we het mc millan spacecenter. Een informatiecentrum gewijd aan de ruimtevaart zoals de naam al doet vermoeden. Wat kun je hier zoal zien? Nou een flink aantal intetessante zaken zoals een stukje maansteen en video's van diverse maanlandingen uit het apolloprogramma van de Amerikanen. Ruimtepakken, schaalmodellen van het internationale ruimtestation ISS, exposities en interactieve tentoonstellingen. Daarnaast worden er door medewerkers van het centrum presentaties gehouden over bijvoorbeeld de impact van een ruimtereis op het lichaam en de missies naar Mars in verlefen, heden en toekomst. Na anderhalf uur hebben we nog lang niet alles gezien, maar moeten we weer verder.

Terwijl we in de wirwar van openbasr vervoermogelijlheden onze weg naar het hotel weten te vinden geven we onze ogen nog even goed de kost. Veel hoge gebouwen maar niet heel veel architectonische hoogstandjes als je het ons leken vraagt. Gelukkig kunnen we nog even een stuk langs het water lopen door een lekker rustig park. De grootsye drukte hier wordt gevormd door een behoorlijke groep ganzen.

Terug in het hotel is 1 van de weinige vrije avonden van deze vakantie een feit. We genieten van de rust in de mooie en ruime kamers van het SandmanSignature Hotel.

WILDLIFE COUNT: een groep gansen en diverse stadvogeltjes