Vancouver, 22 juli 2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu Vancouver, 22 juli 2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu

Vancouver, 22 juli 2013

Door: Jacky

23 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Onze reis gaat vandaag over in een stedentrip. Na de drukte die we gisteren in het kleine stukje stad al tegenkwamen met de campers hebben we besloten om die dingen maar hier op de camping achter te laten en met het openbaar vervoer de stad in te gaan. Dat is op zich niet duur, voor nog geen 10 dollar per persoon kun je hier een hele dag van vrijwel alle bus- en overige verbindingen (waaronder een echte zeebus) gebruik maken. Het lastige is om aan die dagkaarten te kopen. Wanneer we in de bus stappen die ons naar het centrum (downtown) zou moeten brengen vertelt de chauffeur ons namelijk dat je die kaarten niet bij hem kunt kopen, maar in een soort supermarkt in een winkelcentrum even verderop. Wanneer we eindelijk in de bus richting aquarium zitten (want dat wilden we nog steeds zien na de zeperd van gisteren) blijkt die bus het aquarium helemaal niet aan te doen. We zien Stanley Park aan ons voorbijtrekken zonder dat de bus stopt.

Zo gauw we kunnen springen we uit de bus. Gelukkig staat aan de overzijde van de (zeer drukke) straat een trolleybus (incl. bovenleiding) klaar die ons er wel naartoe brengt. Na deze omzwervingen zien we uiteindelijk wel een prachtig aquarium met onder andere dolfijnen, zeeotters, beluga's (witte kruisingen tussen walvissen en dolfijnen) en een heleboel andere vissen, koraalriffen, slangen, kikkers, enz enz.

Na het aquarium wegens tijdgebrek enigszins afgeraffeld te hebben pakken we weer de bus en rijden naar het centrum van Vancouver. Uiteraard gaan we daar weer de hoogte in. De plaatselijke uitkijktoren (weliswaar "slechts" 177 meter hoog) staat weer garant voor een prachtig uitzicht over de stad en de haven. We worden omhoog en weer terug naar beneden gebracht met een lift die langs de buitenzijde van de toren loopt en van waaruit je ook al de skyline kunt bewonderen. Naar ons idee staan hier in Vancouver wel wat minder bijzondere gebouwen dan in bijvoorbeeld Toronto, maar dat kan er ook aan liggen dat we hier niet eerst een hop-on-hop-off tour hebben gedaan langs alle bezienswaardigheden.

Na het uitzoeken van de nodige souvenirs lopen we nog wat verder naar een originele stoomklok. Ieder kwartier laat deze klok een door stoomfluiten opgewekt riedeltje horen, wat weer eens iets heel anders is dan....laten we zeggen een koekoeksklok. Mooi ding om te zien, een soort van miniatuurversie van de Big Ben van Londen lijkt het wel.

Na de stoomklok is het tijd om terug te gaan naar de camping. Onderweg nog de laatste boodschappen gedaan voor het laatste maal op de camping. Morgen gaan we naar Cruise Canada voor het inleveren van de campers en daarna naar het hotel. De echt laatste stop voor de terugvlucht naar Amsterdam. Gelukkig hebben we morgenmiddag en wellicht een deel van de avond nog om Vancouver verder te bekijken. Onze koffers zijn na vanavond alweer zo goed als ingepakt.

Als toetje gaan we vanavond nog even naar Lynn Canyon waar een hangbrug hangt die je kunt oversteken. De brug is vijftig meter hoog en hangt boven een rivier. Echt iets voor durfals zoals wij dus, haha. Na het maken van een paar hopelijk mooie foto's moeten we echter terug naar de camping. Het park waar de brug te vinden is sluit ook al rond de tijd dat we terug zijn bij de camper. We rijden terug naar de camping via een uitzichtpunt dat helaas alleen via een gondel te bereiken is. Daar hebben we geen tijd meer voor en we spenderen de rest van de avond aan het verder inpakken van onze koffers.

WILDLIFE COUNT: alle dieren in het aquarium (te veel om op te noemen), doodgeknuppelde zalmen (in een rivier hier langs de camping vangt men die en mept men ze dood, schijnt nog legaal te zijn ook?) en een eekhoorn

• 23 Juli 2013 - 11:48

Celine:

jammer, dat de avonturen nu stoppen, maar ik ben blij dat jullie weer huiswaarts keren.
    Hier is het heerlijk warm, 30 graden vandaag, maar morgen krijgen we regen en zakt de temperatuur iets. Ik wens jullie een behouden thuisvaart, en stuur even een sms je als jullie geland zijn.

Dikke pakkerd Ma.