Lund, 14 juli 2013 - Reisverslag uit Powell River, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu Lund, 14 juli 2013 - Reisverslag uit Powell River, Canada van Vandrongelen - WaarBenJij.nu

Lund, 14 juli 2013

Door: Jacky

15 Juli 2013 | Canada, Powell River

Vandaag zien we pas echt goed dat we aan de kust zitten. Wanneer we, na het bekijken van nog een 2-tal spectaculaire watervallen, verder rijden komen we al gauw uit bij water. Water met daarin een aantal grote, spectaculair ogende eilanden. Hier voelen we ons wel thuis, een soort van Delta zoals in Nederland/Zeeland.

Wat ons nog meer thuis (weliswaar een beetje terug in de tijd) doet voelen zijn de 2 veerboten die we vandaag op de route tegenkomen. Beiden doen er ongeveer 45 minuten over om ons over behoorlijk breed ogende wateren (rivieren, meren, zeearmen?) te zetten. Het is alsof je weer op de ouderwetse veerboten in Zeeland zit en we genieten van de vandaag weer overdadig aanwezige zonneschijn.

Na de veerboten is het nog een klein half uur rijden naar Powell River, waar we de gids van het zeekayakken dat we morgen gaan doen, alvast ontmoeten. John, een Nederlander die samen met zijn vriendin 7 jaar geleden naar Canada is geemigreerd en die hier een eigen natuurontdekkings-onderneming heeft opgezet. Voor meer info over deze John, die een tijdje geleden ook Chris Zegers van RTL Travel op bezoek heeft gehad voor een programma dat in september vermoedelijk wordt uitgezonden, zie de volgende link http://www.footprint-natureexplorations.ca/

We rijden nog een stukje verder over wegen, die het best kunnen worden omschreven als berg- annex rallywegen. Bocht na bocht, op en neer, heen en weer en dat alles nog een keer en daarna nog keer na keer. Duizelend stappen we in Lund (een plaatsje vernoemd naar een Zweedse plaats, de scandinaviers hebben in dit deel van Canada duidelijk hun "footprint" achtergelaten) uit de camper. Vervolgens volgt een rustig avondje, waarbij we nog even rondkijken in het pittoreske haventje van Lund, waar je, als je geluk hebt, vanaf de kant orca's kunt waarnemen!

Deze camping verdient wat ons betreft het stempel van mooiste camping tot nu toe op onze canadareis. Alles mooi schoon en een goed plekje dichtbij de receptie, waaraan vast ook gebouwtjes met douches, wc's en washokjes zijn gesitueerd. Wij zijn kortom klaar om morgen te gaan zeekayakken. Als er iemand is, die dat al eerder gedaan heeft, die mag zijn hand opsteken. Persoonlijk (Jacky) had ik er zelfs nog nooit van gehoord.

Wildlife count: 5 visarenden, zeehonden, zeesterren en ezels (weliswaar achter een hekje, maar toch..)